Inspectorii Oficiului Judetean pentru Protectia Consumatorului (OJPC) Constanta au efectuat, in perioada iunie-septembrie, 1.524 de controale la agentii economici care isi desfasoara activitatea pe litoral. Dintre acestea, 1.380 au fost finalizate cu procese verbale de constatare a contraventiilor. Pe timpul actiunilor de control au fost constatate produse cu abateri de la legislatia in domeniu in valoare de 426.171,41 RON, din care oprite definitiv de la comercializare produse in valoare de 14.207,68 RON. Din totalul produselor oprite definitiv de la comercializare, valoarea produselor alimentare se ridica la 12.436,68 RON, iar cele nealimentare la 1.771 RON. Aproape 1.200 de agenti economici au fost sanctionati cu amenzi contraventionale in valoare de 602.900 RON, iar alti 186 au primit avertismente. S-a dispus si masura de oprire temporara a prestarii serviciului in 25 de situatii, alte trei unitati au fost oprite temporar pe o perioada de sase luni.
Sute de sesizari din partea turistilor
Pe timpul sezonului estival au fost inregistrate peste 450 de sesizari si reclamatii referitoare la agentii economici care isi desfasoara activitatea in statiunile turistice de pe litoral. Un procent de 55% dintre acestea au fost solutionate in favoarea consumatorilor. Activitatea de control pe litoral a fost asigurata de echipe de inspectori repartizati in Mamaia, Costinesti si Neptun. Centralizarea activitatii s-a realizat la sediul OJPC Constanta. Desi, in mod oficial, sezonul estival este incheiat, echipele actioneaza in continuare pe litoral, iar obiectivul principal este acela de a solutiona sesizarile si reclamatiile turistilor.
DSV imparte amenzi cu nemiluita
Medicii veterinari si umani care isi desfasoara activitatea in cadrul Comandamentului Sezon Estival 2006, au controlat, in perioada 25 august – 1 septembrie, 844 de unitati. Neregulile constatate au condus la aplicarea a 11 amenzi contraventionale conform prevederilor legale, in valoare de 19.200 lei, confiscarea unei cantitati de 3,115 tone de produse alimentare neconforme cu normele si cerintele igienice sanitar-veterinare, in valoare de 27.912 lei. De asemenea, au fost aplicate 17 avertismente si o Ordonanta de anulare a autorizatiei de functionare.