21.3 C
București
miercuri, 17 aprilie 2024
AcasăSpecialCum mergem cu mașina prin Europa: Circulăm pe şosele de două ori...

Cum mergem cu mașina prin Europa: Circulăm pe şosele de două ori mai încet ca ungurii. Pe cine depășim | ANALIZĂ ROMÂNIA LIBERĂ

Din cauza lipsei unei reţele de autostrăzi, în România şoferii trebuie să circule cu viteza melcului pentru a se încadra în limitele legale. România liberă vă prezintă o analiză a transportului cu maşina personală în ţările din vecinătate.

Dacă ar fi respectate regulile de circulaţie, ceea ce în majoritatea cazurilor nu se întâmplă, maşinile conduse pe şoselele româneşti ar trebui să se deplaseze cu viteze reduse, ceea ce lungeşte foarte mult durata călătoriei în comparaţie cu ceea ce se întâmplă în ţările vecine.

Excepţie fac doar drumurile din Republica Moldova şi Ucraina, care sunt chiar mai proaste decât cele din România. Totul se întâmplă din cauza lipsei unei adevărate reţele de autostrăzi, pentru că autorităţile de la Bucureşti nu au fost capabile să absoarbă fonduri europene pentru infrastructură. România are în prezent sub 750 de kilometri de autostradă, şi aceia „presăraţi” de-a lungul ţării, fără ca multe tronsoane să aibă legătură între ele. Spre comparaţie, vecinii bulgari au aproape 800 km de autostradă, la un teritoriu care reprezintă jumătate din cel al României. 

 

Dar să vedem cum putem străbate, cu mașina, distan-ţele dintre principalele orașe ale ţării, potrivit datelor furnizate de site-ul de specialitate viamichelin.com. Respectivul site de Internet calculează timpul de parcurs și consumul de combustibil ţinând cont de reglementările legale referitoare la viteza maximă.

Drumul rapid dintre Bălţi și Cahul

Distanţa de 383 km dintre București și Iași este parcursă în 7 ore și 45 de minute, iar consumul de combustibil este de aproape 43 de euro. De notat faptul că pe traseul respectiv nu se află nici măcar un kilometru de autostradă.

La sud de Dunăre, situaţia stă cu totul altfel. O distanţă puţin mai mică, de 313 km, între Sofia și Ruse, este străbătută cu mașina în 4 ore și 43 de minute, cu un cost al combustibilului de doar 33,79 km. Numai că, din total, 80 km sunt pe autostradă. Mai la vest, lucrurile stau chiar și mai bine. De la Debrecen la Veszprem, în Ungaria, sunt 368 km, dintre care 302 km de autostradă, care pot fi par-curși, respectând viteza legală, în trei ore și 54 de minute, cu un cost total (combustibil și taxe de autostradă) de 39,75 euro. 

Surprinzător, până și în Republica Moldova o distanţă similară, cea dintre Bălţi și Cahul (327 km) este parcursă cu autoturismul în mai puţin timp decât în România – cinci ore și 38 de minute, iar costurile sunt de 32,13 euro. Este însă o situaţie singulară, care nu poate fi generalizată la nivelul întregii Moldove, din moment ce, de exemplu, drumul de 104 km dintre Ungheni (graniţa cu România) și capitala Chișinău este parcursă în două ore și 12 minute, cu un consum de combustibil echivalent cu 12,21 euro. 

Autostrada București – Constanţa ne spală rușinea

Revenind în România, drumul de 544 km de la București la Timișoara, dintre care 307 km pe autostradă, poate fi străbătut cu mașina în opt ore și zece minute, cu un cost total de 54,22 euro. Dacă prelungim călătoria până la Arad (574 km, dintre care 307 km de șosea de viteză), drumul durează opt ore și zece minute, cu un cost de 56 de euro. Pe de altă parte, o distanţă comparabilă, de 551 km, între Cernăuţi și Kiev, în Ucraina, este parcursă în aproape zece ore și jumătate, urmând a fi scos din buzunarul șoferului echivalentul a 58,59 euro. 

Singurul tronson pe care România chiar performează în comparaţie cu ţările din vecinătate este drumul de 225 km dintre București și Constanţa, care, potrivit site-ului menţionat, poate fi străbătut în doar două ore și 47 de minute, cu un cost de aproape 26 de euro. De la București la Bekecsaba sunt 208 km, dintre care doar 62 km de autostradă, care pot fi parcurși în trei ore și 47 de minute, scoţând din buzunar 31 de euro.

Dar tot o distanţă similară, de 212 km, este și între Budapesta și Debrecen, cu deosebirea fundamentală că aici 212 km sunt pe autostradă. Din acest motiv, drumul durează două ore și 46 de minute, la fel ca de la București la Constanţa, iar costul este și el aproape identic – 30,18 euro.  

București – Iași: 385 km parcurși în 7 ore și 45 minute.

Sofia – Ruse: 313 km parcurși în 4 ore și 43 minute.

Debrecen – Veszprem: 368 km parcurși în 3 ore și 54 minute.

 

Consultă ziarul integral în format .pdf AICI!

Cele mai citite

Stoltenberg, după discuția purtată cu Klaus Iohannis: „România este esenţială pentru apărarea Flancului Estic al NATO”

Secretarul general al NATO, Jens Stoltenberg, a declarat marți seară, după discuţia cu preşedintele Klaus Iohannis, că România este esenţială pentru apărarea Flancului Estic...

Partidul Democrat din Italia lansează un manifest pentru alegerile europene

Opoziția italiană încearcă din răsputeri să se impună într-un ciclu electoral în care partidele de dreapta aflate la putere în țară speră să obțină...

Primirea României în Schengen este prezentată de Comisia Europeană drept “recomandare” pentru anul 2025

Comisia Europeană recomandă Consiliului UE, cu privire la situația Spațiului Schengen, "să ia o decizie finală și să stabilească o dată adecvată pentru ridicarea...
Ultima oră
Pe aceeași temă