Omul de afaceri Ganea Iorgu, reținut de DNA, în dosarul ”Mită la CFR călători”

de Andra Mitu , 19 februarie 2015 - stire actualizata la ora 13:36, 19 februarie 2015
Omul de afaceri Ganea Iorgu, reținut de DNA, în dosarul ”Mită la CFR călători”

Omul de afaceri, Ganea Iorgu,  reprezentant al S.C. REGIOTRANS, a fost reținut, joi, pentru 24 ore, de procurorii anticorupție, întrucât este acuzat de dare de mită, folosirea în mod direct şi indirect de informaţii care nu sunt destinate publicităţii, precum și utilizarea subvenţiilor în alte scopuri decât cele pentru care au fost acordate, informează un comunicat al DNA.

Funcţionari publici din Ministerul Transporturilor şi Companiei Naţionale CFR SA au săvârşit fapte de corupţie, favorizând operatorul privat Regiotrans, care a încasat, în 2011, subvenţii de 182,96 milioane de lei, reprezentând 81% din totalul veniturilor acestei firme pe anul respectiv, potrivit unor documente ale anchetatorilor.

Totodată, o parte semnificativă din cheltuielile Regiotrans, respectiv peste 70%, au fost decontate pe relaţia cu firmele din Braşov controlate de Iorgu Ganea şi Costel Comană, sub justificarea plăţii unor servicii: peste 52 de milioane de lei achitaţi firmei RC CF Trans (gestionarul infrastructurii neinteroperabile, pe care operează Regiotrans), ca taxă de utilizare infrastructură, reprezentând 92,3% din cifra de afaceri a RC CF Trans Braşov pe anul 2011, 62 de milioane de lei achitaţi firmei Rail Force pentru închirierea de material rulant, suma plătită reprezentând 94,57% din cifra de afaceri a acestei societăţi pe anul 2011, 27,55 milioane lei achitaţi firmei Mineral Oil pentru combustibilul furnizat, suma plătită reprezentând 91,13% din cifra de afaceri a Mineral Oil pe anul 2011, 9,63 milioane lei achitaţi firmei Kron Triem pentru reparaţii și întreţinere, suma plătită reprezentând 86,45% din cifra de afaceri a societăţii pe anul 2011, şi 1,92 milioane de lei achitaţi firmei Marub pentru reparaţii material rulant, suma plătită reprezentând 20% din cifra de afaceri a societăţii pe anul 2011.

Anchetatorii mai notează că situaţia profiturilor obținute de aceste firme anul 2011 contrastează semnificativ cu valoarea profitului brut al firmei Regiotrans, de 10,32 de milioane de lei, adică 4,56% din venituri, care se încadrează în valoarea plafonului maximal de 3 - 5%, prevăzut explicit în actele normative ca şi condiţie de acordare a subvenţiei.

Comentarii

  • JAF LA CFR CALATORI ???

    19 februarie 2015 18:19

    INCREDIBIL DAR ADEVARAT , CFR Călători 1.539.435.720 lei datorii !!!!!!!!!!!!!!! DNA , CINE RASPUNDE , CINE PLATESTE ? DOROBANTU VALENTIN SI SECARA VASILE AU DEVALIZAT COMPANIA CFR CALATORI IN ULTIMII ANI, SI-AU DAT DEMISIA SI AU FUGIT IN LUME SUB PRIVIREA NEPUTINCIOASA SI COMPLICE A MINISTRULUI ? Dupa ce s-a imbolnavit fix cand un corp de control scotocea prin dulapurile CFR Calatori Cluj, Vasile Secara a fost uns in functia de director CFR Calatori la nivel national. Nu au contat neregulile gasite la Cluj, ci au fost mai puternice parghiile trandafirii de care Secara s-a ajutat sa ajunga in top. La Cluj, Secara se poate mandri cu un contract de inchiriere incheiat intre CFR Calatori Cluj si SC Energobit care a fost prelungit cu de la sine putere de catre directorul Secara, care NU A MAI ORGANIZAT LICITATIE, iar cei de la Energobit au ocupat mai mult decat terenul respectiv si l-au si INTABULAT. Pe vremea comunistilor, Vasile Secara a fost secretar de partid al complexului CFR Cluj. Dupa anii 90, a devenit pesedist si inginer sef in gara clujeana, apoi sef adjunct de statie si sef de gara. In momentul de fata, la Vasile Secara au ramas neschimbate cel putin doua caracteristici PSD si sefia. Inainte de Paste, in 2014, clujeanul a fost numit sef la CFR Calatori in noua structura de conducere a companiei. Cu toate acestea, el a plecat de la conducerea CFR Calatori Cluj in urma unor controale facute de CFR SA si Ministerul Transporturilor. In timpul unuia dintre aceste controale, Vasile Secara s-a imbolnavit brusc si a intrat in concediu medical. Mai amuzant este si ca verificarile respective s-au imbolnavit, iar rezultatele lor nu au mai fost date publicitatii. Bravo domnule ministru RUS, PSD-ul o interminabila pepiniera penala. NU VA CRAPA OBRAZUL ??? Jolly-jokeri de la CFR Calatori. In urma cu ceva timp, compania CFR Calatori a incredintat, FARA LICITATIE , catre societatea Informatica FeroviaraUNDE ESTE MARE SEFA , SOTIA FOSTULUI MANAGER PRIVATSMART DE LA CFR CALATORI, DOROBANTU VALENTIN, suma de 7.200.000 de lei pentru servicii informatice. De ce nu s-a facut licitatie? Numai bosul CFR Calatori, Vasile Secara, poate spune, dupa ce se va consulta cu stapana achizitiilor de la aceasta companie- Carmen Maria Popescu. Insa, nici pana in prezent, mersul trenurilor nu poate fi vizualizat on line, pe motiv ca site-ul este inactiv de un an de zile. Poate Corpul de control al ministrului Ioan Rus va verifica si achizitiile in totalitate legale de la CFR Calatori pastorite de Carmen Maria Popescu, dar si aranjamentele acesteia cu Vasile Secara si Elena Miu. Ori poate se verifica cum un teren extrem de valoros de la Cluj al companiei CFR Calatori, a ajuns la un om de afaceri din anturajul lui Ioan Rus? Prin intrarea in vigoare, pe 14 decembrie 2014, a noului mers al trenurilor, ministrul Transporturilor, IOAN RUS prin intermediul lui VASILE SECARA , a girat prabusirea companiei de stat- CFR Calatori, dar, in acelasi timp, a pus umarul serios la prosperitate operatorilor feroviari privati de transport persoane prin acordarea smechereasca, dar ilegala, de subventii uriase. Directori plătii de stat, garantai de privai. Astfel, pe rutele Braov-Bucureti, Braov-Constana, Braov- Sf.Gheorghe, Braov- Timioara, Braov- Iai, Braov- Alba Iulia, Timisoara-Sinicolaul Mare, Arad- Naldac i retur au fost introduse trenuri, de tipul automotoarelor, deinute de Regiotrans. Aceste rute operate de către CFR Călători sunt foarte rentabile, fapt pentru care este ilegal să fie introduse i trenurile private. Prin această manevră, regionalele CFR Călători Braov i Bucureti sunt extrem de afectate de introducerea acestor trenuri private, întrucât practică un tarif mai mic ca urmare a subveniei, i astfel, zilnic, compania de stat este păgubită din greu. De exemplu, un bilet pe distana Bucureti- Ploieti, costă 7,5 lei, numai că Regiotrans Braov beneficiază de o subvenie mult mai mare decât CFR Călători Trebuie precizat că unul dintre acionarii de la firma braoveană- Costel Comana, este în relaii excelente cu fostul manager privat de la CFR Calatori- VALENTIN DOROBANTU, care acum este angajatul firmei Regiotrans Brasov, dar i cu unul dintre actualii directori ai companiei de stat Iosef Szente, unul dintre artizanii esăturilor din mersul trenurilor pentru interesul privailor. Totodata, Costel Coman este in relatii extrem de apropiate si cu cei doi tesatori ai mersului pe 2015, adica dircetorii de la CFR SA- Viorel Scurtu si Marian Cotofana

    raspunde comentariului
  • simona

    19 februarie 2015 17:08

    Cea mai noua oferta de lucru! Foarte multi oameni s-au convins de seriozitatea noastra! NU este necesara niciun fel de experienta! Oferim curs gratuit si complet de instruire de la zero! Selectam urgent dezvoltatori de proiect pentru piata nationala si mondiala. Plata castigurilor realizate este garantata prin contract legal. Se lucreaza part-time in timpul liber sau full-time, la alegere. Cerem seriozitate maxima si dorinta de a invata ceva absolut nou si de viitor. Va oferim alte detalii dupa ce trimiteti textul Info la adresa de email simorusu.33gmail.com

    raspunde comentariului

Ultima ora

anunturi mica publicitate
Aboneaza-te la newsletter

Aboneaza-te pentru a primi cele mai importante titluri pe e-mail.

Urmareste-ne pe Facebook

Copyright © 2014. Toate drepturile rezervate RomaniaLibera.ro

Dezvoltat de Bluebay Design