Inexistența metroului de Otopeni, hibele Henri Coandă Expres și „rata comunală” 783 pun frână candidaturii Bucureștiului pentru Agenția Europeană a Medicamentului. Observațiile de la Bruxelles

de Adrian Bărbulescu , 01 octombrie 2017 - stire actualizata la ora 13:29, 01 octombrie 2017
Inexistența metroului de Otopeni, hibele Henri Coandă Expres și „rata comunală” 783 pun frână candidaturii Bucureștiului pentru Agenția Europeană a Medicamentului. Observațiile de la Bruxelles

Executivul de la Bruxelles a prezentat evaluările privind ofertele de găzduire a Agenţiei Europene a Medicamentului, notând că Bucureştiul nu a furnizat informaţii suficiente privind frecvenţa mijloacelor de transport care fac legătura cu aeroportul şi nici detalii despre capacităţile şcolilor în limbi străine.

Comisia Europeană a prezentat pe site-ul oficial evaluări oficiale privind ofertele de găzduire a sediilor Agenţiei Europene a Medicamentului (AEM) şi Autorităţii Bancare Europene (ABE) în contextul relocării acetor instituţii din cauza ieşirii Marii Britanii din blocul comunitar. Comisia Europeană a evaluat ofertele depuse, fără a face o clasificare a oraşelor candidate în funcţie de îndeplinirea criteriilor, notează Mediafax. Reprezentanţii statelor europene vor analiza ofertele în octombrie, iar decizia finală privind găzduirea viitoarelor sedii ale celor două agenţii UE este aşteptată în noiembrie.

Bucureştiul şi alte 18 oraşe europene, printre care Viena (Austria), Bruxelles (Belgia), Sofia (Bulgaria), Bonn (Germania), Milano (Italia), Lille (Franţa) şi Barcelona (Spania), au depus oferte pentru găzduirea sediului Agenţiei Europene a Medicamentului (AEM).

În privinţa "disponibilităţii spaţiului adecvat" pentru sediul Agenţiei Europene a Medicamentului, "în ofertă este indicat Complexul Globalworth Campus (27.431 m²), care, conform prezentării, va putea îndeplini condiţiile AEM privind organizarea reuniunilor, serviciile de primire (suprafaţa nu este menţionată), capacităţile de arhivare, standardele tehnice, de siguranţă şi de tehnologie informaţională (IT) (fără a conţine detalii despre spaţiile de birouri, săli de şedinţe şi de conferinţă); complexul va fi disponibil pentru ocupare în mod etapizat, înainte de septembrie 2018", constată Comisia Europeană.

CITEȘTE și Premierul Mihai Tudose i-a oferit Agenției Europene a Medicamentului un loc în Pipera. Funcționarii europeni, poftiți să se înghesuie în metrou până la marginea Capitalei

La criteriul "accesibilităţii locaţiei", oferta României "indică disponibilitatea zborurilor directe între Aeroportul internaţional Bucureşti şi 23 de capitale UE, cu legături aeriene având durate cuprinse între trei şi patru ore, o frecvenţă între două şi 14 curse aeriene pe zi şi transport public cu o durată mai mică de 16 minute de la aeroport la sediul propus, fără a fi furnizate informaţii despre frecvenţa acestor legături de transport public".

Nici nu ar fi fost în avantajul nostru să prezentăm modul în care Bucureștiul este legat de Aeroportul Henri Coandă. Magistrala 6 de metrou va ajunge la Otopeni abia peste câțiva ani buni, iar legătura feroviară de suprafață, asigurată cu trenurile Henri Coandă Expres, lasă foarte mult de dorit, după cum a arătat România liberă.

CITEȘTE și „Henri Coandă Expres” s-a transformat în personalul de Urziceni

Nici conexiunea cu autobuzele 780 și 783 așa-zis „expres” ale RATB nu este mai bună. Linia 783 s-a transformat într-o adevărată rată comunală, din moment ce numai în orașul Otopeni are nu mai puțin de cinci stații.

CITEȘTE și Transportul spre aeroporturile din România, în pragul dezastrului: Linia „expres” spre Otopeni s-a transformat în rată comunală, iar la Constanța oamenii sunt nevoiți să fugă după microbuz

 

Comentarii

  • deakonu

    01 octombrie 2017 18:14

    nevermind ... venitul brut mediu in Bucuresti este de circa 18.000 euro pe loc, iar la Londra era 250.000 euro pe loc. Ca sa nu mai vorbim ca un bilet de autobuz in Bucuresti este 1,3 lei, iar in restul tarii este 2,0 lei, culminand la Oradea cu 3,0 lei. Asta spune totul. De aici vine diferenta de infrastructura si civilizatie. Oricum decizia va fi politica.

    raspunde comentariului
  • Roman

    01 octombrie 2017 14:09

    Minciuni. Impedimente da. Dar Bucurestiul va fi totdeauna pe un loc neeligibil in comparatie c-un oras mai mare european. Asa dupa cum un KJ sau Drained n-o sa fie egsl c-un Macron sau c-o Merkel.

    raspunde comentariului
  • deakonu

    01 octombrie 2017 14:06

    ce legatura are metroul, sageata albastra sau autobuzul expres. angajatii de la institutiile europene oricum merg cu taxiul sau cu masina de serviciu!

    raspunde comentariului
    • nevermind

      01 octombrie 2017 16:21

      Pai cam are legătura e ca si cum te-ai muta de la un bloc de lux idin buricul târgului intr-un sat uitat de lume cu wc in fundul curtii. Pentru cei din vest chiar contează . Ei au un anumit standard de munca si viața vor sa găsească condiții similare , mai ales ca au de ales dintre multe locații cu mult mai bune decât București . Ce nu au înțeles politicienii romani este ca important pentru dezvoltarea țării, pentru a atrage investitori , este sa ai o infrastructura dezvoltata, sa ai scoli internaționale , sistem sanitar performant si rata de infracționalitate cât mai mică. Mai ales ca aici nu vorbim de deschiderea unei fabrici a cărui patron se gândește in primul rând sa găsească forța de munca ieftină. Dar eu zic ca nu e totul pierdut poate încearcă Bucureștiul sa mituiască pe cineva la Agenție. Ca este singurul lucru pe care politicianul roman știe sa il facă cel mai bine...

      raspunde comentariului

Ultima ora

anunturi mica publicitate
Aboneaza-te la newsletter

Aboneaza-te pentru a primi cele mai importante titluri pe e-mail.

Urmareste-ne pe Facebook

Copyright © 2014. Toate drepturile rezervate RomaniaLibera.ro

Dezvoltat de Bluebay Design