Curs valutar: €4.6321 $3.9175 £5.2408

Constantin Stroe, simbolul Uzinei de Autoturisme Dacia, a murit

Constantin Stroe, cel care timp de 48 de ani a lucrat la Uzina Dacia din Mioveni, legându-și viața de această marcă românească de autoturisme, a murit sâmbătă, la vârsta de 74 de ani. Stroe a suferit pe 27 noiembrie un accident vascular cerebral, iar o zi mai târziu a fost operat la spitalul Bagdasar Arseni din București.

Share

Andrei Mărgăritescu 0 comentarii

Actualizat: 18.12.2016 - 09:27

Constantin Stroe, cel care timp de 48 de ani a lucrat la Uzina Dacia din Mioveni, legându-și viața de această marcă românească de autoturisme, a murit sâmbătă,  la vârsta de 74 de ani. Stroe a suferit pe 27 noiembrie un accident vascular cerebral, iar o zi mai târziu a fost operat la spitalul Bagdasar Arseni din București.

„A fost unul dintre martorii naşterii şi creşterii uzinei Dacia la Mioveni, acolo unde a parcurs conştiincios toate etapele carierei profesionale până la rolul de director general al uzinei. Lui Constantin Stroe i se datorează, în bună parte, salvarea mărcii Dacia, după anii ’90, şi reîntoarcerea acesteia în marea familie a Grupului Renault”, se arată într-un comunicat al Grupului Renault România 

Constantin Stroe a fost cel care a contribuit semnificativ la asigurarea unei tranziţii de succes între vechea şi noua Dacia. În ultima parte a vieții, a fost purtător de cuvânt al întregii industrii româneşti de automobile, din poziţia de preşedinte – director general al Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM). „Suntem alături de familia îndurerată şi de toţi cei care l-au cunoscut şi apreciat”, au transmis reprezentanții Grupului Renault România 

S-a născut pe 24 martie 1942 la Hulubeşti, Dâmboviţa. După ce a absolvit Universitatea Politehnica Bucureşti, Facultatea Tehnologia Construcţiilor de Maşini, în anul 1967,  s-a angajat ca inginer la uzina Mecanică Teleajăn. Un an mai târziu se alătura proaspăt înfiinţatei Întreprinderi de Autoturisme Piteşti, unde a fost pe rând, inginer, şef Secţie şi inginer Şef Fabrică. În anul 1982 devenea director Tehnic al Centralei Industriale de Autoturisme Piteşti, iar în 1989 a preluat responsabilităţile de director al Întreprinderii de Autoturisme Timişoara. Timp de 12 ani, din februarie 1990 până în septembrie 2002, a condus destinele mărcii argeşene, din poziţia de director general al Automobile Dacia. În paralel, a reprezentat industria românească de profil, ca preşedinte, apoi director general al ACAROM, membru în Consiliul Director al Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile din România (APIA) şi membru in comitetul Asociatiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). Constantin Stroe a fost vice-preşedinte al Consiliilor de Administraţie Automobile Dacia şi Renault Technologie Roumanie.

 Are un doctorat în Ştiinţe Tehnice, domeniul Inginerie Industrială, la Universitatea Politehnica Bucureşti. A făcut parte din catedra Universităţii din Piteşti, în calitate de conferenţiar doctor inginer

În anii 2000 şi 2010 a fost decorat de către statul român cu Ordinul Naţional « Serviciul Credincios» în grad de Cavaler

În 2004 a fost decorat de către statul francez cu distincţia « Cavaler al Ordinului Naţional al Legiunii de Onoare»

 Întreaga activitate i-a fost recunoscută la nivel naţional prin numeroase premii: Managerul Anului, Excelenţă în Afaceri, acordate de Academia Română, precum şi de publicaţii financiare sau de management

 A fost autor al  unor cărţi de specialitate: Construcţia şi exploatarea dispozitivelor, editura Tehnica, Bucureşti, 1982; Elemente de proiectare a dispozitivelor, editura Tehnica, Bucureşti, 1985; Proiectarea dispozitivelor pentru maşini-unelte, editura  Tehnica, Bucureşti, 1995; Managementul Întreprinderii, Teorie şi Aplicaţii, editura Universităţii Piteşti, 2002; a publicat 23 de lucrări la diferite Sesiuni Naţionale de Comunicări Ştiinţifice

A patentat 3 invenţii recunoscute oficial şi aplicate, precum şi 7 inovaţii aplicate

În unul dintre ultimele interviuri acordate presei, Constantin Stroe declara : „[…] Automobilul de azi a devenit un loc de concentrare a numeroase domenii ale ştiinţei şi tehnicii actuale. În principiu, dar cu totul alte date, aşa era şi acum aproape o jumătate de secol , în 1968, când la Piteşti a început fabricarea Daciei 1100” (Ştiinţă şi Tehnică, iulie 2016)

Citește totul despre:

Comentarii

loading...
Loading...