23.8 C
București
joi, 26 septembrie 2024
AcasăSpecialLinia de metrou 1 Mai-Laromet, in lucru de 19 ani

Linia de metrou 1 Mai-Laromet, in lucru de 19 ani

»  Metrorex are nevoie de 22 de milioane de euro pentru a pune in functiune metroul din Bucurestii Noi.
»  In doi ani, ar putea fi gata tronsonul 1 Mai-Bazilescu, urmand ca lucrarile sa fie continuate intre Zarea si Laromet.
»  Finalizarea proiectului a fost intarziata din cauza lipsei de finantare din partea autoritatilor.

Locuitorii din cartierul Bucurestii Noi ar putea avea metrou intre 1 Mai si Parcul Bazilescu peste doi ani, daca Metrorex ar obtine finantarea necesara continuarii lucrarilor incepute in 1989. Deocamdata, Metrorex a reusit sa obtina doar fondurile necesare pentru a continua lucrarile din Bucurestii Noi, dar nu si pentru a le finaliza si a pune in functiune noul tronson. Oamenii au observat ca se tot lucreaza de cativa ani, insa santierul nu va avea deocamdata o finalitate practica pentru ei. Pentru ca este vorba de foarte multi bani, Metrorex nu isi poate permite deocamdata sa finalizeze metroul din Bucurestii Noi.

Legatura Gara de Nord-Laromet
Inceputa in 1989, magistrala IV de metrou a fost proiectata sa faca legatura intre Gara de Nord si Laromet, pe o lungime totala de 6 km, cu sapte statii: Gara de Nord, Basarab, Grivita, 1 Mai, Pajura, Bazilescu si Laromet. In urma cu opt ani, s-a finalizat tronsonul Gara de Nord 2-1Mai, in lungime de 3,3 km si au continuat lucrarile de executie la constructiile subterane pe tronsonul 1 Mai-Zarea. Constructorii au reusit sa termine structura statiei Pajura, tunelul de la Zarea pana la Podul Constanta si tunelul de la statia 1 Mai la zona Bucegi. Valoarea lucrarilor executate se ridica la 24,5 milioane de euro. In prezent, se lucreaza la definitivarea structurii statiei Bazilescu si la galeriile care subtraverseaza apeductele Rosu si Arcuda. "Este o lucrare deosebita din punctul de vedere al tehnologiei de executie. Se aplica metoda «tevilor infipte», tehnologie unicat in Romania, solutie aleasa datorita conditiilor care trebuie indeplinite", a declarat  Mariana Petre, director Tehnologia Informatiei si Comunicare din Metrorex. Termenul de finalizare pentru aceste lucrari este trimestrul al IV-lea al acestui an.

Lucrari amanate
Metrorex inca nu a demarat lucrarile pentru galeria de metrou dintre zona Zarea si statia Laromet pentru ca nu este asigurata sursa de finantare. Inceperea acestor lucrari este conditionata de asigurarea surselor de finantare. Suma necesara punerii in functie a intregului tronson 1 Mai-Laromet este de 22 de milioane de euro.

Doi ani
In functie de finantare

Responsabilii de la Metrorex au apreciat ca tronsonul 1 Mai-Bazilescu, cu statiile Pajura si Bazilescu, ar putea fi pus in functiune in termen de doi ani de la obtinerea
finantarii, dupa care vor fi demarate lucrarile la zona cuprinsa intre Zarea si Laromet.

Cele mai citite

Economia mondială e în proces de stabilizare

OCDE se așteaptă la un avans de 3,2% al economiei mondiale până în 2025 Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică a îmbunătățit previziunile economice pentru...

Elon Musk e sprijinit de extrema dreaptă din UE pentru a primi un premiu pentru libertatea de gândire

Controversatul mogul al tehnologiei Elon Musk a primit sprijinul parlamentarilor de extremă dreapta ai Europei pentru a primi un premiu al Uniunii Europene pentru...

Neil Lennon, propus pentru postul de antrenor la Hearts după plecarea de la Rapid

Fostul antrenor al Rapidului, Neil Lennon, este considerat un posibil candidat pentru preluarea echipei scoțiene Hearts, aflată pe ultimul loc în prima ligă din...
Ultima oră
Pe aceeași temă