Ministerul Economiei si Finantelor a renuntat, ieri, la taxa de prima inmatriculare, propunand, in schimb, "taxa de poluare pentru autovehicule". In proiectul ordonantei de urgenta de modificare a taxei auto apare o lista cu cei ce beneficiaza de scutiri de taxa: vehiculele de colectie, donatiile pentru institutii de invatamant, sanatate, cultura, ministere, fundatii, asociatii patronale si sindicale si organizatiile non-profit. Masinile cu motoare diesel echipate cu filtru de particule vor fi taxate cu o reducere de 25%. Valoarea taxei de prima inmatriculare va creste de doua-trei ori la masinile noi Euro 4, respectiv 420 de euro la capacitati de 1.400 centimetri cubi, 480 de euro la 1.600 cmc si 950 de euro la 1.900 cmc, dar scade de zece ori la masinile Euro 1 vechi de 14-15 ani pana la valori cuprinse intre 323 euro si 652 de euro.
Cu putin timp in urma, o societate comerciala din orasul de pe Bega a primit castig de cauza in instanta dupa ce un complet de judecata de la Tribunalul Timis a decis ca taxa de prima inmatriculare pe care agentul economic a fost obligat sa o achite este ilegala. "Sentinta este o premiera judiciara pentru Timis", a declarat, in exclusivitate pentru "Romania libera", avocatul Lucian Bojin, de la "Valentin&Asociatii". Potrivit acestuia, in iulie 2007, reclamantul, SC Cara SRL Timisoara, a adus din Germania un autoturism Mercedes, fabricat in 2005, pentru care a fost obligat sa plateasca suma de 5.100 RON, cu titlu de "taxa de prima inmatriculare".
» Pentru o masina noua Euro 4 cu motor de cel mult 1.400 centimetri cubi, taxa auto va creste de 2,6 ori, de la 161
la 420 euro.